Matszjászana (Halállás)

A gyertyaállás ellenpóza, amely eltávolítja a hát izmaiban felhalmozódott feszültségeket, egyben erősíti is őket, és megnöveli a tüdők kapacitását. Mindig legalább fele annyi ideig kell megtartani, mint a gyertyaállást . Kiváló módja a rossz testtartás korrigálásának.

Jótékony hatásai

Fizikai szinten

  • A halállás megszünteti a merevséget a nyaki, a mellkasi és az ágyéki területen azáltal, hogy megnöveli a vérellátást ezeken a területeken.

  • Természetes masszázst ad a vállaknak és a nyaknak.

  • Korrigálja a görbe hátat.

  • Halállásnál a mellkas kitágul, s így a mély légzés könnyen gyakorolható. Ez megnöveli a tüdő kapacitását, feloldja a hörgőkben lévő görcsöt, enyhíti az asztmát a rendszeres gyakorlás (természetesen rohamban nem végezhető!).

  • A nyaki és a felső háti idegeket táplálja és frissíti a megnövelt vérellátás.

  • A halállás az energiát a mellékpajzsmirigyre koncentrálja. A mellékpajzsmirigy szabályozza a vér kálciumszintjét és felszívódását a szervezetbe. A megfelelő kálciumszint kulcsfontosságú az izmok és a szívizom összehúzódása során, a megfelelő véralvadás fenntartásában, a csontok megfelelő állapotának biztosításában, valamint a fogbetegségek megelőzésében.

  • A halállás az agyban elhelyezkedő agyalapi mirigy és tobozmirigy működésére serkentőleg és frissítően hat. Az agyalapi mirigy, a "mester mirigy", mivel ez a mirigy szabályozza az összes belső elválasztású mirigy kiválasztását. Ennek a mirigynek a működését is az agy vezérli és kapcsolja össze a testben a központi idegrendszer működését a hormonális tevékenységgel.

Mentális/Pszichikai szinten

  • Hangulatunk, érzelmeink és stresszeink kezelése javul

  • Megnövelt energiát viszünk a nyak és váll körüli területre

  • A halállás lótuszban történő gyakorlása megakadályozza az energia eltávozását az alsó végtagokon át.