Imádkozz másokért!

„Gurudév mindig szorgalmazta, hogy mondjunk imát mások jólétéért, nem csak általánosságban, hanem egy adott személyért is. Amikor imát mondasz másvalaki egészségéért, boldogságáért és lelki békéjéért, akkor egy csatornává válsz, amin az isteni kegyelem keresztüláramlik. A tóban összegyűlt víz beszennyeződhet egy idő után, de a csatornán átfolyó víz mindig tiszta marad. Ha tehát folyamatosan egy csatorna vagy, amin az isteni kegyelem keresztüláramlik, akkor mindig tiszta marad a szíved, és mindig telve leszel isteni kegyelemmel. Ez volt Gurudév trükkje. Az imádság által az isteni kegyelem csatornájává válsz, és telve leszel isteni kegyelemmel. Mivel nem magadért imádkozol, egyszerre vagy önzetlen, és így válsz istenivé. Az imádság önmagában nem jelentett újdonságot, évezredek óta gyakorolják az emberek, de ez egy egyedi kombináció volt, ami Gurudév zsenialitását dicsérte. A bhaktihoz tartozó alapvető gyakorlat összekombinálása egy jó adag önzetlen szolgálattal volt az ő csodatétele. A dzsapa és az imádság rettentő fontos volt mindig neki, nem csak azért, hogy a saját fejlődésedet előmozdítsd vele, hanem mint az emberiség üdvéért tett szolgálat. Amikor ezt megteszed, természetes módon halad előre a saját személyes fejlődésed is. Még erőlködnöd sem kell.

Ahogy már többször is emlékeztettük rá magunkat, a valódi probléma az ego. Tehát ahelyett, hogy „magam”-ért imádkozom, mintha ez a „magam” itt lenne a testemben, azért a „magam”-ért imádkozom, akik a te testedben lakozik, az önzés megszűnik. Benned is van egy „magam”, akkor miért ne azért a „magam”-ért mondjak imát? Az nem ugyanaz, mint a saját magam? Mi a különbség? Amikor elkezded ismételni a mantrádat, hogy „Istenem, kérlek ments meg engem”, akkor nagyon vigyázz. Nem saját magadért mondod az imát, hanem egy betegért, tehát minden alkalommal, amikor kimondod, hogy „ments meg engem”, az „engem” alatt idézd fel a másik embert, és így az „engem” és az „őt” elválasztó láthatatlan fal megszűnik létezni. Ez volt Szvámidzsí varázslata. Imádkozz, de ezt mások boldogságáért, egészségéért és hosszú életéért tedd – és ahogy mondod magadban az imát, a látszólagos és hamis válaszfal, amit az elme hoz létre kettőtök között, el fog tűnni, ami azt jelenti, hogy az ego ki lett gyomlálva. Ahogy ezt gyakorolod, a meditáció is erőlködés nélkül jön.” – SzvámÍ Vénkatésánanda részlet „Sivánanda Jóga” c. írásából