Helyes táplálkozás

A Jógatáplálkozás laktovegetárius, amely tiszta, egyszerű, természetes ételekből áll, amelyek könnyen emészthetőek, és elősegítik az egészséget. Az egyszerű ételek segítik az emésztést és a tápanyag beépítését. A tápanyagok öt kategóriába sorolhatók: fehérjék, szénhidrátok, zsírok,vitaminok és ásványi anyagok, valamint rostanyagok. A természetes környezetből származó élelem fogyasztása, amely jó minőségű talajon nőtt, segít a jobb tápanyag ellátásban.

A feldolgozás, finomítás, vagy a túlfőzés csökkenti a tápanyag értékét.

Mivel a tápláléklánc kezdetén található élelmet közvetlenül a Nap táplálja, ennek a legnagyobb az életet elősegítő hatása. Az állati hús "másodkézből" származó tápanyagforrás, így alárendelt szerepet tölt be. Minden természetes élelem (gyümölcsök, zöldségek, magok, diófélék és gabona) különböző mennyiségben és mértékben tartalmazza az alapvető tápanyagokat. A növényi fehérjék könnyen feldolgozhatók a szervezet számára.

Sokan azon aggódnak, hogy vajon elég fehérjéhez jutnak-e.

A tejtermékek, a hüvelyesek, a diófélék és a magok biztosítják a vegetáriánusok számára a megfelelő fehérjeforrást.

A legjobb étkezési terv a jógázok számára az, ha a táplálékuk egyszerű, természetes, friss ételekből áll.

A jógatáplálkozás valójában ennél is igényesebb, figyelembe veszi az étel elmére gyakorolt finom hatásait, és elkerüli a túlzottan izgató hatású ételeket. Előnyben részesíti azokat, amelyek nyugtatják az elmét és élesítik a gondolkodást.

A táplálkozás megváltoztatását fokozatosan lehet bevezetni. Elkezdhető az elfogyasztott növények, gabonafélék, magvak és diófélék adagjának növelésével, amelyek fokozatosan helyettesítik a húst, míg végül az teljesen el is hagyható.

A Jóga-táplálkozás magas szintű egészséghez, élénk intellektushoz és derűs, nyugodt elméhez segít hozzá.