Páda Haszthászana - Előrehajlás álló helyzetből

Jótékony hatásai

Fizikai szinten

  • A gerinc hajlékonnyá válik és megnyúlik.

  • Az idegrendszert regenerálja, új erőt ad.

  • Az ászana egyesíti az ülésből előrehajlás, valamint a fordított testhelyzeteknek a törzs felső részére gyakorolt jó hatásait. Ezért erős fiatalító és energizáló hatása van.

  • A megrövidülésre hajlamos térdinak a láb hátsó szakaszán megnyúlnak.

  • A test hátulsó fele teljes nyújtásban részesül.

  • Megnövekszik az agy vérellátása.

  • A has hájrétege eltűnik rendszeres gyakorlással. Az ászana különösen való azoknak az embereknek, akik csökkenteni szeretnék a zsírlerakódást és szép testtartásra vágynak.

  • Segíti kiegyenlíteni a két láb hosszában megtalálható egyenlőtlenséget.

Mentális és pszichikai szinten

  • A test könnyűvé válik, mivel a tamaszt (tehetetlenséget, tunyaságot) eloszlatja.

  • Az ászana elősegíti az energia megfelelő áramlását.

  • A fő energiacsatornát (sushumnnadi) segít megtisztítani.

FONTOS

Javasoljuk, hogy az ászanákat a pontos kivitelezés és a légzéssel történő összehangolás miatt képzett jógaoktató segítségével, tanfolyamon sajátítsd el. Így a sérülés veszélye is elkerülhető. 

JÓGATANFOLYAMAINKAT IDE KATTINTVA TALÁLOD